Siirry pääsisältöön

Matkailu elinkeinona ja toimialana, matkailumuodot

                                                          TEHTÄVÄ

1) Mikä tapahtuma järjestetään 8.-16.5.2016 Kiinassa, mikä on tapahtuman tarkoitus?
- Kiinassa järjestetään 8.-16.5.2016 Visit Finland workshop tapahtuma ja tapahtuman tarkoitus on saada lisää potentiaalisia matkanjärjestäjiä.

2) Minkä niminen on Visit Finlandin julkaisema asiakaslehti ja kuinka usein se ilmestyy?
- Visit Finlandin oma asiakaslehti on nimeltään Matkailusilmä ja se ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

3) Visit Finlandilla on edustajia/edustajaverkosto ulkomailla, missä?
- Visit Finlandilla on edustajaverkosto ulkomailla : Lontoossa, Tokiossa, Pekingissä, Shanghaissa, Hong Kongissa, Italiassa, Pariisissa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa, Berliinissä, New Yorkissa, Venäjällä ja Ukrainassa.

4) Mitkä ovat Visit Finlandin ydintehtävät?
- Visit Finlandin ydintehtävät ovat matkailullisen Suomi-kuvan kehittäminen maailmalla, markkinatiedon hankinta ja analysointi matkailuelinkeino tarpeisiin sekä laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen edistäminen.

5) Mitkä ovat Visit Finlandin sosiaalisen median kanavat ja mikä on kanavien tavoite?
- Sosiaalisen median kanavia Visit Finlandilla on paljon, kaksi eri Facebook-sivua, Instagram, kaksi eri Twitter-tiliä, Weibo, VK ja kuvien jakamiseen ovat: Pinterest, Flickr ja Youtube. Näiden sosiaalisien medioiden tavoite on tavoittaa kohderyhmä modernit humanistit verkon päämarkkinoilla, mikä kasvattaa Suomen
tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana. Inspiroida potentiaalinen matkailija laadukkaalla harkitulla sekä massasta erottuvalla sisällöllä ja niin että se leviää mahdollisimman laajasti. Myös ohjata uusia ja potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin. Yhteisöllistää  ja sitouttaa Suomeen jo rakastuneet jotta he tulisivat maahamme myös uudestaan ja löytää uutta inspiraatiota sekä luoda keskusteluja erilaisten uusien tahojen ja ryhmien kesken, esim. matkabloggarit. Ja vielä ideoiden ja mahdollisten korjaustarpeiden kerääminen matkailun tuotekehitykseen. 

6) Mikä on visitfinland.com -sivusto?
- Sivusto joka koostuu Suomen matkailullisia helmiä esittelevistä artikkeleista. Sivusto julkaistaan myös yhdeksällä eri kielellä.


7) Visit Finland auttaa yrityksiä kansainvälistymisessä. Millä tavalla / mitkä ovat Visit Finlandin kansainvälistymispalvelut?
- Kansainvälistymistä aloittava yritys, ensikontaktit kansainvälisille markkinoille, kansainvälisillä markkinoilla toimiva yritys.

8) Millä tavalla Visit Finland kasvattaa Suomen tunnettuutta maailmalla?
- Imagomarkkinoilla, tuotekampanjoilla sekä PR- ja mediatyön avulla.

9) Visit Finland tuo vuosittain Suomeen noin 200 toimittajaa ja bloggaajaa tutustumaan maamme eri alueisiin, kohteisiin ja markkinointiteemoihin. Mitkä ovat Visit Finlandiin vuoden 2015 imagomediamatkat?
- Nordic Bloggers Experience, Lapp Dance, Sibelius 150, White Nights ja The Land of 188,000 Lakes.  

10) Suomi pyrkii houkuttelemaan matkailijoita ulkomailta erilaisin kampanjoin. Millaista mielikuvaa Suomi pyrkii luomaan itsestään / millaisia matkailijoita pyritään houkuttelemaan Suomeen seuraavista maista; Japani, Kiina, Saksa, UK, Italia, Ranska sekä Venäjä?
-  Japani: Luonto on pääasiassa ja sen rinnalla sisäinen tasapaino ja hyvinvointi. Kiina: Matkailijan voi ja pitää kokea jotain ainutlaatuista. Maagista, äärimmäistä ja niin luonnollista. Saksa: Aktiivisia perheitä talvilomille. UK: Iso-Britanniassa toteutetaan Visit Finland -talvikampanjan 3-vuotisen Lapland - North of Finland kampanjoinnin jälkeen. Italia ja Ranska: Molemmissa houkutellaan seikkailuhenkisiä luonnossa liikkujia talvilomille. Venäjä: Myös Venäjällä Visit Finland -talvikampanja toteutetaan.

11) Tutki VisitFinlandin strategiaa 2015-2018. Mitkä ovat strategian tavoitteet?
-  Tavoitteet ovat: matkailutulojen kasvu, lisääntynyt Suomen tunnettuus houkuttelevana matkailumaana valitussa kohderyhmässä valituilla markkinoilla, paras asiantuntemus, vahva imago Suomessa ja valituilla markkinoilla ulkomailla, matkailun elinkeinopoliittisen aseman vahvistaminen, PK-yritysten kansainvälistyminen, verkottuminen ja alueellisen yhteistyön tehostuminen.

12) Visit Finland tuo vuosittain yhteistyössä Suomen matkailuelinkeinon kanssa lähes 500 ulkomaista matkanjärjestäjää, incoming-toimistoa tai kongressi- ja yritystapahtumajärjestäjää Suomeen. Matkojen tavoitteena on tuotannon monipuolistaminen, viipymän pidentäminen ja Suomi-tuntemuksen lisääminen. Mitä on hyvä ottaa huomioon näiden matkojen suunnittelussa?
- Hyvinvointi yhdistettynä kulttuuriin, kesäaktiiviteetteihin ja talveen, kulttuurin ja luonnon yhdistäminen kaikkiin teemoihin, hiljaisuus, ruoka, sauna, elementteinä metsä, vesi ja lumi.

13) Kuinka monta työpaikkaa matkailualalle odotetaan syntyvän Suomessa vuoteen 2025 mennessä?
- Alalle odetetaan 40 000 uutta työpaikkaa vuoteen 2025 mennessä.

14) Tutki Tutkimus ja tilastot -osiota. Mistä maasta yöpymiset Suomessa lisääntyivät ja mistä maasta vähenivät eniten tammi-heinäkuussa 2015 verrattuna tammi-heinäkuuhun 2014?
- Eniten lisääntyi Kiinasta ja vähiten lisääntyi Venäjältä.

15) Mitkä ovat VisitFinlandin markkinointiteemat ja aluejako? Kerro markkinointiteemoista lyhyesti.
- Teemat ovat Silence & Peace, Wild & Free ja Cultural Beat. Aluejako on tehty niin että se on ulkomaalaisten helppo ymmärtää ja osata. Suomi on jaettu neljään eri alueeseen: Helsinki, Lappi, Järvi-Suomi ja Rannikko- ja saaristoalueet.

16) Mikä on ITB Berlin?
- Se on Berliinissä järjestettävä maailman johtava matkailualan tapahtuma.

17) http://imagebank.visitfinland.com/?sid=1F26626335DB19F13C4F&fo=1405  -sivulta löydät videoita. Katso kolme haluamaasi videota ja valitse mielestäsi paras ja perustele valintasi.
- Linkki ei auennut.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kymenlaakson ruokakulttuuri

Perustietoa Kymenlaakso sijaitsee Kaakkois-Suomessa ja se on saanut nimensä sen halki kulkevasta Kymijoesta, jonka varrella ovat seudun suurimmat asutuskeskukset. Kymenlaakson maakuntakeskukset ovat Kotka ja Kouvola.  Kymenlaakson maakuntaa ympäröivät  Uusimaa  lounaassa,  Päijät-Häme  luoteessa,  Etelä-Savo  pohjoisessa ja  Etelä-Karjala  idässä. ( lähde ) Ruokakulttuuri Kymenlaakso kuuluu pääosin pehmeän leivän alueeseen, sillä leipominen on isossa roolissa, varsinkin arkisin. Kymenlaaksolaiset ovat nimenneet ruokiaan monipuolisesti, mikä on myös rikastuttanut alueen ruokakultturia. Viime vuosina on kiinnitetty paljon huomiota ruokakulttuuriin, on kartoitettu historiaa, kehitetty vanhalta pohjalta uutta ja edistetty voimakkaasti pienimuotoista elintarviketuotantoa.  Kymenlaakson 3 perinneruokaa ovat; hapankaalikeitto, perunaleposkat ja sienisalaatti. Myös rieskat ja piirakat kuuluvat kymenlaaksoiseen ruokakulttuuriin. ( lähde ) Hapankaalikeitto  200 g sipulia 1 rkl

Alkoholitaulukko

ALKOHOLI RAAKA-AINE/ MAUSTEET VALMISTUSMAA(T) LAATULUOKITUS ESIMERKKIDRINKKI Käyttötavat TUOTEMERKKEJÄ Vodka -           Vesi, etanoli ja vilja -           Venäjä, Puola, Yhdysvallat, Kanada, Suomi ja Ruotsi -           Ei ole. -           Valkovenäläinen -           Sininen kirpeä -           Caipirosca -           Voidaan nauttia raakana, jolloin se on yleensä jäähdytetty kylmäksi. Myös sitä voidaan käyttää juomasekoituksissa. -           Hollantilainen Ketel One Vodka -           Absolut Vodka -           Venäjän Smirnoff ja Standard Vodka -           Suomen Finlandia Vodka Gin -           Vilja, katajanmarjat -           Mausteet; korianteri, kardemumma, sitrushedelmän kuoret, kanelia ja inkivääriä -           Lontoo ja Brittein Saaret -           Ei ole.

Retki-, Erä- ja Luontoruokailu päättötyö

Alkuruoka: Bataattikeitto Valitsin keiton kanssa valkoviinin, joka on pirteä ja hedelmällinen, mutta kuiva. Joten valitsin Laroche Réserve Chardonnay 2016 .  Pääruoka: Kanapihvit & kasvisnyytit Pääruoan kanssa valitsin juotavaksi punaviinin, mikä on kevyehkö, marjaisa, mutta myös raikas. Valitsin Castillo de Molina Pinot Noir Reserva 2015 . Jälkiruoka:  Suklaamousse mustikoilla Jälkiruoan juoman valmistin itse. Juoma oli mukavan makea ja siinä maistui mukavasti vanilija. Juoman nimi on vanilijaunelma.  Juoman ainekset:  1 cl Salted Caramel makusiirappia 2 cl Galliano Vanilla  2 cl Koskenkorva Vodka 40% Sprite