Siirry pääsisältöön

Kattauskilpailu



Suunnittelu

Miten suunnitelu onnistui?
- Me saimme jo selkeän suunnitelman ennen kuin lähdimme Pentikille, joten suunnittelu sujui hyvin. Ja ryhmän kanssa oli helppo päästä yhteisymmärrykseen.

Mikä oli oma panoksesi suunnitelussa? Olisiko jotain pitänyt tehdä toisin?
- Olin osana suunnittelua ja ryhmämme teki tasapuolisesti suunnitelmia ja tehtäviä. Ryhmällämme oli samanlaisia mielipiteitä ja kokosimme niistä yhteisen kattauksen mikä sopi kaikille. 

Missä ja miten suunnittelu tapahtui? (mitä välineitä käytit suunnitteluun?) 
- Suunnitelu tapahtui ensin koulussa ja kotona, sitten toteutus Pentikillä. Suunnittelun avuksi käytimme Pinterestiä ja We Heart It: tia, joista etsittiin sitten kuvia mitkä kiinnostivat ja tehtiin niistä vedenpitävä suunnitelma.

Miten suunnitelma toteutui? Muokkautuiko se matkalla vai mitä tapahtui? 
- Suunnitelma toteutui suunnitelman mukaisesti ja pysyimme kokoajan suunnitelmassa ja se ei muuttunut ollenkaan matkan aikana. Eli meillä oli alusta lähtien todella hyvä suunnitelma.

Yritysyhteistyö

 Miten kuvailisit omaa rooliasi projektissa? Olitko asiakaspalvelija vai palveluntuottaja vai itse yrittäjä? Perustele vastauksesi eli miksi sinusta tuntuu että olit jokin edellämainituista.
- Oma roolini projektissa oli palveluntuottaja, hoidin asiat muun ryhmäläisteni kanssa ja en ollut yrittäjä. Koko ryhmä teki kuitenkin tasapuolisesti tehtäviä. 

Mitä opit yritysyhteistyöstä? 
- Opin työskentelemään kaikkien kanssa ja tasapuolisesti. Myös työskentelemään yrityksen kanssa.

Mitä etua tai / ja hyötyä arvelet Prisman/Pentikin saaneen itselleen? 
- Paljon mainostusta ja Pentik sai enemmän asiakkaita. Perjantaina oli Pimeän kaupan illat ja se oli hyvä asia Pentikille kuin myös kattauskilpailulle.

Mitä etua projektista oli oppilaitokselle? 
- Koulumme sai enemmän hyvää kuuluvuutta ja mainostusta.

Vuorovaikutus ja ryhmätyö 

Mikä oli oma roolisi ryhmässä?
- Oma roolini ryhmässä oli olla suunnittelija ja suunnittelun toteuttaja.

Oliko ryhmätyöskentelynne tasa-arvoista vai tekikö joku enemmän kuin muut?
- Ryhmätyöskentelymme sujui tasa-arvoisesti ja kaikki teki saman verran tehtäviä ja kukaan ei jäänyt ulkopuolelle. 

Mitä parannettavaa ryhmänne työskentelyssä oli?
- Ei mitään, ryhmämme työskenteli miten ryhmän pitäisikin työskennellä, eli tasa-arvoisesti ja tasapuolisesti.

Otitko muut huomioon? Miten? 
- Otin muut huomioon, kuuntelemalla ja auttamalla muita.

Miten ja mitä kanavia pitkin vuorovaikutus toimi? 
- Puhelimien kautta ja suullisen kommunikaation kautta.

Asiakaspalvelu

Miten oma toimintasi tuki asiakaspalvelutoimintaa? 
- En itse ollut asiakaspalvelu tehtävissä koska jouduin lähtemään aikasemmin.

Toimitko asiakaslähtöisesti ja asiallisesti asiakkaat huomioiden ja heitä kunnioittaen? 
En itse ollut asiakaspalvelu tehtävissä koska jouduin lähtemään aikasemmin.

Kuka oli asiakas tässä projektissa? 
- Tässä projektissa asiakkaana voisi olla Pentik yrityksenä.

Millainen oli asiakaspalvelijan roolisi?
En itse ollut asiakaspalvelu tehtävissä koska jouduin lähtemään aikasemmin.

Viestintä

Millaisia viestinnän välineitä käytitte? 
- Käytimme puhelimia sekä suullista viestintää projektin aikana.

Keiden välillä viestintää tapahtui?
- Ryhmämme, luokkalaistemme ja opettajan välillä.

Onnistuiko viestintä suunnitellusti? 
- Onnistui hyvin ja suunnitellusti.

Oliko viestintämateriaalia riittävästi ja oliko se asianmukaista ja projektia tukevaa? 
-  Viestintämateriaalia oli hyvin. Sen materiaali kertoi keitä olemme ja mistä tulemme. Sekä mistä kattauskilpailusta on kyse.

Oliko ohjeistusta riittävästi ja miten se toimi? 
- Ohjeistusta oli riittävästi ja tarpeeksi. Mitään ei jäänyt epäselväksi ja kaikki ymmärrettiin helposti.

Mitä tekisit toisin?
- Olisin mainostanut vielä enemmän kilpailua, vaikka esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Muuten projekti sujui hyvin.

Reflektio

Miten projekti kokonaisuutena onnistui?
- Projekti onnistui hyvin kokonaisuutena ja suunnitelman mukaisesti. Projektia oli hauska tehdä.

Miten ryhmäsi onnistui?
- Ryhmämme onnistui hyvin ja olin tyytyväinen omaan ryhmääni.

Mitä tekisit toisin?
- En tekisi mitään toisin. Projekti sujui suunnitelman mukaisesti ja noudatimme annettuja ohjeita.

Mitä hyvää ja mitä huonoa? 
- Hyvää oli ryhmän kommunikaatio ja myös suunnittelu vaiheessa oli kiva, että opettajakin oli mukana, sillä häneltä sai hyviä ideoita.

Mitä taitoja opit? 
- Opin kattamaan erilaisesti ja työskentelemään pienen paineen alla.

Mitä olisit kaivannut lisää?
- En olisi kaivannut mitään muuta projektiin. Mukava kokonaisuus ja mahtava ryhmähenki.






Kommentit

  1. Hienosti aikataulussa ja mukava kuulla, että koit projektin mukavana. Perustele vastauksiasi hieman paremmin. Esim. pentikin myymälä voisi olla asiakas eikä välttämättä Pentikin asiakkaat.. oliko viestintää Pentikin myymäläpäällikön ja teidän välillä? Yritysyhteistyö = yhteistyö yrityksen ja luokkamme välillä. Täydennä vielä vähän perusteluilla ja tarkista lauserakenteet ja oikeinkirjoitus. Hyvää työtä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kymenlaakson ruokakulttuuri

Perustietoa Kymenlaakso sijaitsee Kaakkois-Suomessa ja se on saanut nimensä sen halki kulkevasta Kymijoesta, jonka varrella ovat seudun suurimmat asutuskeskukset. Kymenlaakson maakuntakeskukset ovat Kotka ja Kouvola.  Kymenlaakson maakuntaa ympäröivät  Uusimaa  lounaassa,  Päijät-Häme  luoteessa,  Etelä-Savo  pohjoisessa ja  Etelä-Karjala  idässä. ( lähde ) Ruokakulttuuri Kymenlaakso kuuluu pääosin pehmeän leivän alueeseen, sillä leipominen on isossa roolissa, varsinkin arkisin. Kymenlaaksolaiset ovat nimenneet ruokiaan monipuolisesti, mikä on myös rikastuttanut alueen ruokakultturia. Viime vuosina on kiinnitetty paljon huomiota ruokakulttuuriin, on kartoitettu historiaa, kehitetty vanhalta pohjalta uutta ja edistetty voimakkaasti pienimuotoista elintarviketuotantoa.  Kymenlaakson 3 perinneruokaa ovat; hapankaalikeitto, perunaleposkat ja sienisalaatti. Myös rieskat ja piirakat kuuluvat kymenlaaksoiseen ruokakulttuuriin. ( läh...

Kulttuuritehtävä Japani

Fuji vuoristo Japanin uskontoa  on shintolaisuus ja buddhalaisuus, kaikki yhteisölliset seremoniat pidetään shintopyhäkössä, kun taas hengellisiin seremonioihin kutsutaan buddhalainen pappi.  Japanin väestö  on kutistunut viidessä vuodessa lähes miljooonalla ja sen väkiluku on nyt n. 947 000. Japanin väestön merkittävä piirre on se, että n. 98,5% väestöstä on japanilaisia, kuitenkin Japanissa elää merkittäviä väestöjä.  Japanin kansalliset juhlapäivät 1-3. tammikuuta on Uudenvuoden päivät 11. tammikuuta on Aikustumisenpäivä 11. helmikuuta on Japanin perustamisen muistopäivä 20. maaliskuuta on Kevätpäiväntasaus 5. toukukuuta on Lastenpäivä 23. syyskuuta on Syyspäiväntasaus 23. marraskuuta on Kiitospäivä Kulttuurien luokittelupiirteet   Japanissa arvojärjestys  ja vanhemmuus ovat tärkeitä asioita, joista pidetään kiinni tarkasti jokapäiväisessä elämässä. Japanilaisten kesken tervehditään ja hyvästellään kumartaen.  Japanilaisten s...

Majoituspalvelun työssäoppi viikko 1

Ensimmäinen viikko majoituspalvelun työssäoppimista takana. Olen siis työssä oppimassa Cumulus Resort Rukahovissa ja olen täällä 5,5 viikkoa. Ekana työpäivänä sain tutustua rauhassa talon ja sen historiaan. Eli luin paljon monisteita historiasta sekä talon infosta. Tutustuin myös talon joka kerrokseen ja kävin katselemassa huoneita, että minkälaisia ne ovat. Toisena ja kolmantena työpäivänä sain tutustua hotellin varausjärjestelmään. Onneksi koulussa opetettiin käyttämään samaa varausjärjestelmää, joten jotain pohjaa minulla oli. Sain myös neuvoa asiakkaita, englanniksi ja suomeksi. Hyvä puoli täällä paikassa on se, että saan käyttää englannin taitojani, joka päivä. Neljäntenä ja viidentenä päivänä sain oikein työskennellä, eli pääsin vastaanottamaan asiakkaita hotelliin sisälle, mikä aluksi tuntui ihan liian vaikealta, mutta nyt se sujuu jo paljon paremmin. Summa summarum eka viikko työssä oppimista on nyt takana päin ja edessä on neljän päivän vapaat. Onneksi täällä ei p...